تیتان، خودروی اَپل با رانندگی خودکار

تیتان، خودروی اَپل با رانندگی خودکار

اَپل هم می‌خواهد همچون گوگل به دنیای خودروهای هوشمند با رانندگی خودکار یا خودران وارد شود. شایعات از کوپرتینو از خودرویی با اسم رمز تایتان یا تیتان حکایت دارند که در آزمایشگاه مخفی این شرکت متولد می‌شود.

apple titan render

Apple titan render


وال استریت ژورنال از منابعی در داخل اَپل اطلاعاتی مبنی بر بکار گماشتن چند صد نفر از پرسنل این شرکت برای کار اختصاصی روی این پروژه به دست آورده است. این نشان می‌دهد که اَپل عزم خود را برای ورود جدی به دنیای خودرو، جزم نموده است.

مارک نیوسان، یکی از طراحان اَپل، بر اساس خودروی کانسپت فورد 012C که در سال 1999 در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرده بود، یک طرح اولیه برای خودروی اَپل آماده می‌کند. به نظر می‌رسد که همانند گوگل، اَپل هم از طراحی فانتزی برای محصول نخست خود استقبال می‌کند. گفته می‌شود که این خودرو با پیشرانه الکتریکی و با سیستم راننده خودکار پیشرفته معرفی می‌شود.

ford 021c concept

Ford 021c concept


به‌جز نیوسان، طراحان با استعدادی چون جولیان هونیگ، مسئول طراحی خودروی مفهومی آئودی RSQ و هارون ون میندن طراح BMW کانسپت Gina نیز به این پروژه پیوسته‌اند.

طبق گزارش‌ها، 50 نفر از متخصصان مکانیک، ساخت و رباتیک نیز به اَپل پیوسته‌اند. ورود اَپل به بازار خودرو می‌تواند تحولی شگرف در این کسب و کار ایجاد کند. سرمایه بسیار هنگفت این شرکت، توجه به نوآوری و پیشتازی در طراحی و فن‌آوری، بزرگ‌ترین خطر برای تسلا و حتی گوگل خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:,

] [ 19:58 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]